? ??????????????Hawaii? ????? ?? ???Rating: 4.4 (124 Ratings)??1 Grab Today. 25293 Total Grabs. ??????Prev
iew?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????Van Gogh? ????? ?? ???Rating: 3.6 (49 Ratings)??1 Grab Today. 4268 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Dand BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, November 21, 2009

Tugasan 4 Mini kajian Tindakan : Aktiviti 6 kekuatan pengajaran subjek

Kekuatan Pengajaran "Penggunaan teknologi Maklumat Melalui Kaedah Kontekstualisme di Dalam Pengajaran Bahasa Melayu dan Perdagangan di Sekolah"

Refleksi Individu

  1. Membentuk daya inovasi pelajar dalam mempelbagaikan teknik teknologi maklumat.
  2. Membudayakan kemahiran pengaplikasian IT dalam kehidupan seharian terutamanya dalam konteks seorang pelajar yang akan menggunakan IT untuk mencari bahan-bahan ilmiah.

Refleksi Kumpulan

  1. Melatih pelajar mengaplikasikan kemahiran teknologi maklumat berdasarkan kepada pengatahuan sedia ada dan pengalaman bagi memberi pemahaman dan penghayatan nilai terhadap subjek yang dipelajari.
  2. Menggalakkan pemikiran kreatif pelajar seperti menghasilkan bahan bantu pelajaran seperti nota, latihan dan sebagainya dengan menggunakan aplikasi IT.
  3. Memberi pendedahan asas kepada pelajar yang kurang mahir @ 'buta IT' terutamanya kepada pelajar di luar bandar yang agak ketinggalan dalan hal berkaiatan It. Jadi sebagai seorang guru, tugas untuk merapatkan jurang keseimbangan pengetahuan IT di antara pelajar di bandar dan luar bandar akan dapat dilaksanakan.
  4. Menggalakkan penghasilan bahan bantu belajar yang lebih kreatif oleh pelajar sendiri.

Refleksi ahli kumpulan lain

  1. Menarik perhatian pelajar di dalam kelas untuk terlibat dengan sepenuhnya semasa proses P&P dijalankan dan sebagai langkah mempelbagaikan bentuk pengajaran d dalam kelas supaya tidak hanay berdasarkan pengajaran berbentuk kuliah semata-mata yang akan membosankan pelajar.

0 comments: